4/22/12

MAC and cruelty free products



I have just been informed by the lovely Akira that the brand MAC is no longer producing cruelty free products, and I just wanted to share the information with you guys. I for one was very dissapointed. I have tried to keep my cosmetic and beauty products cruelty free and have been a happy customer of MAC products for a long time. It now seems like MAC has to test their products on animals in order to sell their products in China, a country that requires animal testing for their products (correct me if I'm wrong). Although I will finish the products I already have (becuase throwing away already bought products will neither help the animals nor the environment), but until MAC desides to go back to their original roots, I will have to find other cosmetical brands that produce cruelty free products. Every tip is a much welcomed one!

On a much similar note, I had to fill up my stock on iherb products today (since some of the products I bought last fall has been emptied since then). All of the products I bought are organic, cuelty free and vegan friendly. I would highly recommend both of these brands, Aubrey Organics and Avalon Organics.




7 comments:

Ida-Anette said...

Kjøpte ikke du flere shampoo/balsam-flasker sist? Har du brukt opp alt? Men hva med sminke fra Body Shop? Jeg har akkurat kjøpt en mascara derfra som vant en test i høst...Og det er denne oljen jeg mente: http://www.iherb.com/Acure-Organics-100-Certified-Organic-Moroccan-Argan-Oil-Treatment-All-Skin-Types-1-oz-30-ml/36391

Pandora said...

Jo, men jeg har bare litt av balsamen igjen. Vet ikke hvor det har blitt av, men tror det har noe med kollektivet å gjøre! Mascara kan jeg nok kjøpe fra Body Shop, men har ikke vært så alt for fornøyd med produkter fra de tidligere. Den olken skal jeg sjekke ut :)

Marina Aurora said...

Huff, så fælt, jeg som hadde hørt så mye bra om det merket! Hm..
Men de andre produktene virker brae, jeg vil anbefale merket Green people og Urtekram, de har mye som virker og er bra og, har en hudkrem med SPF 15 fra dem og har prøvd rensekremen og skrubben og.

Pandora said...

Jeg skal sjekke ut de merkene! Takk for tips :) Har de sminke også? Det er egentlig der jeg trenger mest tips :)

Patricia said...

Æsj, det er så dumt at flere og flere merker beveger seg bort fra å være dyre- og miljøvennlige og at utviklingen ikke er omvendt... Men har du sansen for mineralsminke? For i så fall vet jeg at Everyday Minerals gjør et poeng ut av å være snille mot naturen. De har en "about"-side hvor man kan lese mer om ideologien deres. Det eneste som er litt dumt er at man kun får tak i produktene deres på nett, så å finne riktig foundationfarge for eksempel kan bli litt kronglete, men man kan bestille prøvepakker nesten helt gratis sånn at man får testet seg frem uten å måtte investere så fryktelig mye penger:) Ellers har jeg også hørt at Shiseidos Bare Escentuals-serie skal være ganske snill, og da blir man kanskje mindre avhengig av nettshopping...

Og hei, forresten! Lenge siden sist:) Jeg liker bloggen din!

Pandora said...

Jeg har ikke noe forhold til mineralsminke, men har prøvd Everyday Minerals før. Syns kanskje sminken var litt for pudrete, men det er lenge siden jeg har prøvd det, så takk for tipset :) Jeg skal ta en titt på Shiseido også!

Ja, veldig lenge siden syns jeg. Håper alt står bra til :)

Vinterperle said...

Så synd med slike firmaer man er trofast mot skal skuffe en sånn. Jeg er glad jeg ikke bruker disse produktene. Håper du finner bedre ting :D

RE: Takk :D Kameraet er litt gammelt, og skjermen på det er så lite, så jeg vet aldri om bildene har blitt bra før jeg får lagt dem inn på pc-en...litt slitsomt^^ Men jeg får det likevel til noen ganger :)

Det var en kjempefin tur! Jeg hadde også vært i Stockholm en gang før dette, og da var jeg der en helg, og fikk likevel opplevd mye. Glad jeg hadde den erfaringen, så var jeg mye bedre rusta for denne turen :D Tok t-banen alene rundt over hele byen^^

Related Posts with Thumbnails